Onze doelstelling: koolstofneutraal tegen 2030

COP 25 was het perfecte kader voor Mustela en meer dan 500 andere B Corp gecertificeerde bedrijven en merken (30 uit Frankrijk) om een ambitieus engagement aan te gaan om de ecologische transitie te versnellen: het bereiken van koolstofneutraliteit tegen 2030. Deze datum is 20 jaar vroeger dan wat het akkoord van Parijs 2015 voorzag (onder meer ondertekend door Frankrijk).

Deze belofte vertegenwoordigt de breedste en meest ambitieuze klimaatactie die door een wereldwijde groep van bedrijven werd ondernomen.

Sourcing

Responsible sourcing

Verantwoorde bevoorradingsketens

Met verantwoorde bevoorradingsketens die onder de controle van de UEBT staan, is het onze doelstelling om de traceerbaarheid van onze actieve bestanddelen van plantaardige oorsprong zo goed mogelijk te controleren, vanaf de teelt en de oogst tot aan hun omvorming en verwerking in onze producten. We werken hand in hand samen met alle spelers in de sector (landbouwers, lokale overheden, agronomen...).

Natural and organic ingredients

Natuurlijke en bio ingrediënten

Sinds onze oprichting kiezen we voor de beste ingrediënten uit de plantenwereld, waarbij we de voorkeur geven aan biologisch, terwijl we de veiligheid van onze producten garanderen met een veeleisend formuleringscharte.

The fight against waste

De strijd tegen verkwisting

We verwerken avocado's, die bedoeld zijn om te worden weggegooid, tot cosmetische bestanddelen in producten. De hele avocado (en zelfs de pit) wordt zo omgevormd tot olie en poeder waaruit we de Avocado Perseose halen die je terugvindt in onze producten.

Samenstelling en productie

Green extraction processes

Groene extractieprocessen

We maken gebruik van specifieke technologieën met respect voor Mens en milieu, waaronder moleculaire distillatie, een "groen" proces voor het scheiden en concentreren van de edele elementen in oliën, en biotechnologieën zoals enzymengineering, een alternatieve methode voor het gebruik van bepaalde chemische stoffen.

Downsizing water and energy consumption

Een vermindering van ons huidige verbruik

Sinds 2018 hebben we per 100 geproduceerde eenheden ons verbruik van elektriciteit met 17,1%, van gas met 23,1% en van water met 20,8% verminderd.

Green energy

Een groene energievoorziening

Sinds 2018, kopen we alleen nog 100% groene elektriciteit die afkomstig is van hernieuwbare energiebronnen (windenergie, waterkracht…) voor onze productievestiging gevestigd in Frankrijk.
Voor 100% van de elektriciteit die door de productiesite van Expanscience wordt verbruikt, wordt 100% hernieuwbare elektriciteit van Franse oorsprong in het netwerrk geïnjecteerd.

Verpakking en distributie

Eco-designed products

Eco-ontworpen producten

Onze producten zijn eco-ontworpen gedurende hun hele levenscyclus. De flacons en doosjes zijn recycleerbaar, de verpakkingen zijn verlicht zodat deze enkel de juiste hoeveelheid materiaal bevatten en de bijsluiters werden verwijderd. Als we doosjes hebben, zijn ze gemaakt van karton uit duurzaam beheerde bossen en bedrukt met inkten op basis van plantaardige olie.

Experimenting bulk

Bulk-experiment

We starten een experiment in de bulkverkoop, d.w.z. van niet-voorverpakte producten. Het idee? Om nog verder te gaan in het ecodesign van onze producten en meer in het bijzonder de vermindering van de verpakkingen. Deze meer ecologische distributiemethode maakt deel uit van een circulaire economie en biedt een alternatief voor de plastic flacon.

Route optimization

Routeoptimalisatie

Het opslagmagazijn van GEODIS bevindt zich op minder dan 800 meter van onze fabriek (ISO140001 gecertificeerd - milieumanagementnorm).

Een eco-ontwerpbeleid

-142  ton 

plastic gebruikt in onze verpakkingen sinds 2010.

-65  ton 

karton gebruikt in onze verpakkingen sinds 2010.

B Corp certified

Fier om B Corp te zijn

In 2018 werden onze inspanningen en engagementen beloond met het B Corp label. Dit baanbrekende label, dat over de hele wereld wordt erkend, wordt toegekend aan bedrijven die niet de "beste ter wereld" maar "de beste voor de wereld" willen zijn. Het vereist dat we een activistische visie hebben van onze impact op de wereld.

Our commitments / B Corp video EN
  • B Corp is een baanbrekend en veeleisend internationaal label, dat wordt toegekend aan merken die een drievoudige economische, sociale en milieuprestatie vertonen en die hun activiteit uitoefenen met een positieve impact op de maatschappij en het milieu.

  • B Corp is ook een gemeenschap bestaande uit meer dan 2800 bedrijven wereldwijd die dezelfde humanitaire economische visie delen en die het algemeen belang centraal stellen in het economisch model, waarbij de economische prestaties en de sociale-, maatschappelijke- en mielieu-eisen worden gecombineerd.

B Corp is een baanbrekend en veeleisend internationaal label, dat wordt toegekend aan merken die een drievoudige economische, sociale en milieuprestatie vertonen en die hun activiteit uitoefenen met een positieve impact op de maatschappij en het milieu.

B Corp is ook een gemeenschap bestaande uit meer dan 2800 bedrijven wereldwijd die dezelfde humanitaire economische visie delen en die het algemeen belang centraal stellen in het economisch model, waarbij de economische prestaties en de sociale-, maatschappelijke- en mielieu-eisen worden gecombineerd.

Meer weten over Mustela

ONZE DERMATOLOGISCHE EXPERTISE

Een unieke kennis van de huid van baby's

IN ONZE PRODUCTEN

Alleen het beste, en niets anders!

ONS TEDER VERHAAL

Een Frans, familiaal, onafhankelijk en geëngageerd merk sinds 1950