Meteen naar de content

Onze engagementen

ONZE ENGAGEMENTEN

We hebben een verantwoordelijkheid tegenover onze kinderen

Zoals elke ouder, zijn wij verantwoordelijk. Wij zetten ons al lang in om de impact van onze producten op Mens en milieu te minimaliseren en om projecten te ondersteunen die de kwaliteit van het leven voor kinderen verbeteren. En onze engagementen zijn net zo ambitieus!

Onze doelstelling: koolstofneutraal tegen 2030

COP 25 was het perfecte kader voor Mustela en meer dan 500 andere B Corp gecertificeerde bedrijven en merken (30 uit Frankrijk) om een ambitieus engagement aan te gaan om de ecologische transitie te versnellen: het bereiken van koolstofneutraliteit tegen 2030. Deze datum is 20 jaar vroeger dan wat het akkoord van Parijs 2015 voorzag (onder meer ondertekend door Frankrijk). Deze belofte vertegenwoordigt de breedste en meest ambitieuze klimaatactie die door een wereldwijde groep van bedrijven werd ondernomen.

Sourcing

Verantwoorde bevoorradingsketens
Met verantwoorde bevoorradingsketens die onder de controle van de UEBT staan, is het onze doelstelling om de traceerbaarheid van onze actieve bestanddelen van plantaardige oorsprong zo goed mogelijk te controleren, vanaf de teelt en de oogst tot aan hun omvorming en verwerking in onze producten. We werken hand in hand samen met alle spelers in de sector (landbouwers, lokale overheden, agronomen...).
Natuurlijke en bio ingrediënten
Sinds onze oprichting kiezen we voor de beste ingrediënten uit de plantenwereld, waarbij we de voorkeur geven aan biologisch, terwijl we de veiligheid van onze producten garanderen met een veeleisend formuleringscharte.
De strijd tegen verkwisting
We verwerken avocado's, die bedoeld zijn om te worden weggegooid, tot cosmetische bestanddelen in producten. De hele avocado (en zelfs de pit) wordt zo omgevormd tot olie en poeder waaruit we de Avocado Perseose halen die je terugvindt in onze producten.

Samenstelling en productie

Groene extractieprocessen
We maken gebruik van specifieke technologieën met respect voor Mens en milieu, waaronder moleculaire distillatie, een "groen" proces voor het scheiden en concentreren van de edele elementen in oliën, en biotechnologieën zoals enzymengineering, een alternatieve methode voor het gebruik van bepaalde chemische stoffen.
Een vermindering van ons huidige verbruik
Sinds 2018 hebben we per 100 geproduceerde eenheden ons verbruik van elektriciteit met 17,1%, van gas met 23,1% en van water met 20,8% verminderd.
Een groene energievoorziening
Sinds 2018, kopen we alleen nog 100% groene elektriciteit die afkomstig is van hernieuwbare energiebronnen (windenergie, waterkracht…) voor onze productievestiging gevestigd in Frankrijk. Voor 100% van de elektriciteit die door de productiesite van Expanscience wordt verbruikt, wordt 100% hernieuwbare elektriciteit van Franse oorsprong in het netwerrk geïnjecteerd.

Verpakking en distributie

Eco-ontworpen producten
Onze producten zijn eco-ontworpen gedurende hun hele levenscyclus. De flacons en doosjes zijn recycleerbaar, de verpakkingen zijn verlicht zodat deze enkel de juiste hoeveelheid materiaal bevatten en de bijsluiters werden verwijderd. Als we doosjes hebben, zijn ze gemaakt van karton uit duurzaam beheerde bossen en bedrukt met inkten op basis van plantaardige olie.
Bulk-experiment
We starten een experiment in de bulkverkoop, d.w.z. van niet-voorverpakte producten. Het idee? Om nog verder te gaan in het ecodesign van onze producten en meer in het bijzonder de vermindering van de verpakkingen. Deze meer ecologische distributiemethode maakt deel uit van een circulaire economie en biedt een alternatief voor de plastic flacon.
Routeoptimalisatie
Het opslagmagazijn van GEODIS bevindt zich op minder dan 800 meter van onze fabriek (ISO140001 gecertificeerd - milieumanagementnorm).

Een eco-ontwerpbeleid

-142 ton
plastic gebruikt in onze verpakkingen sinds 2010
-65 ton
karton gebruikt in onze verpakkingen sinds 2010.
Bcorp logo

Fier om B Corp te zijn

In 2018 werden onze inspanningen en engagementen beloond met het B Corp label. Dit baanbrekende label, dat over de hele wereld wordt erkend, wordt toegekend aan bedrijven die niet de "beste ter wereld" maar "de beste voor de wereld" willen zijn. Het vereist dat we een activistische visie hebben van onze impact op de wereld.

Wat is B Corp?

B Corp is een baanbrekend en veeleisend internationaal label, dat wordt toegekend aan merken die een drievoudige economische, sociale en milieuprestatie vertonen en die hun activiteit uitoefenen met een positieve impact op de maatschappij en het milieu.

Wie is B Corp?

B Corp is ook een gemeenschap bestaande uit meer dan 2800 bedrijven wereldwijd die dezelfde humanitaire economische visie delen en die het algemeen belang centraal stellen in het economisch model, waarbij de economische prestaties en de sociale-, maatschappelijke- en mielieu-eisen worden gecombineerd.

Waar kan ik meer te komen weten?

Meer weten over Mustela

ONZE DERMATOLOGISCHE EXPERTISE
Een unieke kennis van de huid van baby's
Ontdek
IN ONZE PRODUCTEN
Alleen het beste, en niets anders!
Ontdek
ONS TEDER VERHAAL
Een Frans, familiaal, onafhankelijk en geëngageerd merk sinds 1950
Ontdek
{"statementLink":"","footerHtml":"","hideMobile":false,"hideTrigger":false,"disableBgProcess":false,"language":"en","position":"left","leadColor":"#146ff8","triggerColor":"#146ff8","triggerRadius":"50%","triggerPositionX":"right","triggerPositionY":"bottom","triggerIcon":"people","triggerSize":"medium","triggerOffsetX":20,"triggerOffsetY":20,"mobile":{"triggerSize":"small","triggerPositionX":"right","triggerPositionY":"bottom","triggerOffsetX":10,"triggerOffsetY":10,"triggerRadius":"50%"}}